Thursday, May 31, 2012

APA NAK BUAT JIKA PASANGAN SUKA MEMBEBEL?

Jangan buat tidak tahu sahaja
-Perkara paling geram ialah apabila si dia membebel,si lelaki pula boleh buat tidak tahu. lebih teruk ada yang pakai earphone atau pasang radio kuat-kuat..

Berdiam diri, jangan menjawab
-Ada wanita yang membebel tetapi lelaki boleh mengeluarkan kata-kata seperti "awk ni xda keja asyik mebebel saja" atau yg lebih teruk " jangan lah membebel saja pening kepala tau x"

Belajar memujuk
-Biasanya wanita akan membebel jika ada sahaja perkara yang menyakitkan hatinya. Sikap dan tingkah laku seseorang lelaki juga boleh menyebabkan si dia membebel tanpa sebab. jd jgn biarkan wanita merajuk sepanjang hari kalau boleh pujuklah dgn kata-kata manis..

Jangan pandang remeh dengan perkataan "maaf"
-Ucapan maaf tidak hanya tertumpu ketika Hari Raya sahaja. Kadang-kadang tingkah laku yg tidak disedari blh menguris hati dan perasaan pasangan. Biarpun anda merasakan tidak melakukan kesalahan, jangan pula ego untuk meminta maaf..

Cuba tanya apa masalahnya
-Peka dgn setiap perubahan yang berlaku pada pasangan anda, Kalau muka pasangan anda berkerut seribu atau pertanyaan tidak dijawab cuba selidik apa masalah yg dihadapi..

p/s: itu saja tips untuk arini..hehe

27 comments:

Syakir Rahman said...

nice info tp awat bnyk typo...huhuhu

hairy said...

really? tgk stu ja..haha..btw tq so much.

Pezol Stylez said...

bla...bla...bla...bla!!!

Azura Mendezz said...

Untunglaaa kalo ramai laki yg paham..
ini x..adoii!

ONLY ME AND MYSELF said...

sgt menarik..!! ^^"

deno said...

hahaha... boleh dipraktikkan.. tapi deno still single :)

Trica Jus said...

setuju !

alin said...

singgah dari Lulu-pages.. salam kenal..

Nyue said...

menarikk infoo

♥ Cik EylaDiLLa ♥ said...

suke tips nie gak !
menarik tertarik hehe

mohamad shazni said...

hahaha..sgt rajin abam hery berkongsi tips ye..bla bla bla bla..err,bla bla,,thanks 4 da info lah,,:P

Azza Afdzal said...

senang je gam je mulut dye...confirm diam hahahhaha

Aaron Aziz said...

jika lelaki kuat membebel mcm na ekk?? mesti pasangannya jenis pendiamkn

NAL said...

Perempuan memang tak boleh lari drpd bebel. Kalau tak bebel bukan perempuan la namanya..haha =)

Nur Shuhada said...

hahaha menarik2....nice entry..:D

faizal mohd said...

kalau membebel, lari la. haha

Masha Meisters said...

tips untuk llki ni...

si dye memg susah nak sebut pktn 'syg' 'maaf'...

tapi bila sesekali dye cakap sejuk hati Masha..hihi

p/s nak folow tapi xleh...line semut2..huhu..

azie namico said...

sy pendiam , tapi suka buat kelakar , tanpa saya mereka sunyi...mcm mana pulak tu?kekeke

Encik Suami said...

Byk sangat membebel..kasi lempang laju2 kat dia.Hahaha.

Si Jagung said...

kalau dah "master" suma ni..barulah suami mithali..haha..kalau aku, pura2 tido jela..=)

Ayuni said...

hm, buat sye terfikir sejenak....

Zul De Alexis said...

nnt kalau guwa dpt awek cmtu guwa nk try lah..ekeke

E.M.0.Y said...

menarik info ni tapi hakikatnya perempuan mmg kuat membebel. aishh.. sy pn x tahan dgr mak sy membebel k.. haha. rsa nk lari je jauh2.. :)

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

klu dh byk sgt bebel...angkat kaki jee..

ctk said...

amboi..mesti awek haz tambah2 syg kt haz...ahahaha

♥ MS ♥ said...

ye ke? hihihi. saya tak dek si "dia" so saya tak kesah sangat :P

^^eKaTiKaH^^ said...

sabar je la kalau dapat macam tu. *terima seadanya.* haha xP