Tuesday, May 22, 2012

1ST DAY BERPUASA ( DOA BULAN REJAB )

 ASSALAMUALAIKUM...
Tahukah anda pada  Isnin 21 Mei 2012...

Adalah malam 1 Rejab.. Imam Syafiie rahimahullah berkata, ada 5 malam dalam setahun, ALLAH SWT bukakan pintu langit, salah satunya adalah malam 1 Rejab...Bulan Rejab dikenali juga sebagai bulan Istighfar...
Jadi,perbanyakkan doa mudah-mudahan ALLAH ampunkan dosa kita, memakbulkan doa kita pada malam 1 Rejab.. Perbanyakkan Istighfar, minta ampun daripada ALLAH SWT...

Ada sesapa yang yang berpuasa hari ini? Alhamdulillah dengan izin Allah swt aku dapat berpuasa untuk bulan rejab nih... Korang yang berpuasa tuh berbuka ape? ...Macam aku arini tadi pergi pasar malam cari makanan bila sampai tu nafsu makan tetber datang dgn rakusnya..haha... Macam bulan ramadhan pulak tp aku still boleh kawal dan ni lah makanan aku berbuka untuk hari ini...
PECAL
XPASTI KUIH APE
NASI KERABU
Esok insyaAllah akan berpuasa lagi moh lah kita reramai berpuasa..hehe

15 comments:

mohamad shazni said...

wah sedapnye makan nasi kerbau..eh kerabu..selamt selesai berbuka ye..baguih la abam hairy ni..meti UV da meningkat kan...hahaha

Syuhada Nasya said...

sdap nya .. esok la kita puasa.. haha
eh mna ayam nya? haha

CiK FizA said...

selamat berpuasa d bulan rejab ^^

Nur Shuhada said...

huiyo sedap nye lauk berbuka die..pecal , nasi kerabu,untung le dpt g pasar mlm.hehe
kami pun puasa jugak arini tp kami mkn nasi lauk gulai ikan bwl + syur biasa2 je & kuih habuk2.. :D
pape pn selamat berpuasa sunat di bln rejab ye :)

hairy said...

@onie: haha kamo perli ker? mekasih ea....moh la berpuasa sma..hehe

hairy said...

@syuhada: haha esok kita berpuasa hery blnja ayam k...

hairy said...

@fiza: thankz kamoooo ...

nur_za said...

seronok ye dapat puasa..
u..nasi untuk i mana..huhu

azie namico said...

selamat berbuka puasa...sama lah kita...!

♥ Cik EylaDiLLa ♥ said...

nasi kerabu?sedap kew
cik eyla x pandai mkn nasi tu hehe !

sis92 said...

uwaah nak nasi kerabu

NurFarizan.com said...

AsSalam singgah datang bertandang

NurFarizan.com said...

wah sama la kita akak puasa masuk hari kedua

athirah said...

tu dia puas hati pose eh..alhamdulillah..

Cik Zeeta said...

alhamdulillah semalam puasa :)
dpt puasa 1st rejab.
arinie pown puasa =)