Thursday, May 31, 2012

TIPS GEMUKKAN BADAN

ASSALAMUALAIKUM.
Oleh sebab ramai bertanya tips untuk gemukkan badan jadi disini aku telah siapkan sedikit tips bagaimana anda nak menggemukkan diri anda..Selalunya orang semua nak kurus kan jarang sekali nak jumpa orang yang nak gemukkan badan mcam aku..haha...

Bersusah payah aku cuba nak menggemukkan diri aku ni perlbagai cara aku telah lakukkan tapi apakah daya still sama juga dah xtau nak buat camna.. adakah genetik? oh tidakkk sebabnya mak abah adik-adik semua besar-besar belaka lah abg dia yg sulung ni ja kecik molek..opsss..haha...

di sini ada beberapa tips untuk diamalkan dan dikongsi dengan korang sama-sama lah kita cuba ea...

- Kurangkan memakan benda yang pedas kerana ia akn membakar kalori anda setelah anda memakan makan yang banyak kalori..Kalori amat penting dalam badan ok..

- Amalkan memaan benda yang berlemak yang tinggi kalori contoh ayam, daging dll...

- Ambil makanan yang penuh karbohidrat seperti roti, kacang, coklat-coklat setiap masa sambil tengok tv ka dalm keta ke, kat memana ja lah teruskan memakan benda-benda cmtu ok..mcm aku makan cadbury..eeeee

- Pengambilan suppliment tambahan yang boleh buat kita berselera nak makan nasi sampai mak ayah marah ok..haha..contohnya appeton ke, ikan kod ke , vitamin, multivitamin  pape yang diluluskan oleh pihak kesihatan..Ingat jangan mengambil sebrang ubatan yang dilarang ok nanti padah jadinya.

- Banyakkan memakan sayur-sayuran dan buah-buahan contohnya pisang kerana pisang baik untuk kesihatan.

- Banyakan meminum air masak..if korang xsuka minum air masak gagahkan diri minum ok.Kalau kita minum air masak proses pencernaan didalam badan akan berjalan dengan lancar dan akan membunag segala toksin yang tak diperlukan...

- Senaman juga perlu untuk diri ea..Lakukan senaman setiap hari sekurang-kurangnya 30minit sehari agar kesihatan anda sentiasa sihat .

Itu saja yang saya dapat kongsi untuk anda..selamat mencuba ok -peace-


34 comments:

Cik Zeeta said...

hehhehee...
coklat, ayam, daging, mmg leyh gemukkan bdn..
tp tiap ari mkn kdg2 tetap x naik jgk.. haha.. tu yg prob

amercorner.blogspot.com said...

jika diterbalikkan tips ni boleh menguruskan badan.. kah2..


thanks2 tips . :D bagus untuk aku yang gemuk ni nak kurus :D

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

patik dlu kurus keding jee..la ni lepas amalkan sedikit supplement, badan dh naik ade rupa badan fahrin ahmad dh laaa...

*lari laju2 & langgar dinding..

Cik Mimey (owner fida's story) said...

tips yang sangat berguna..
dah lama cari,hehe..

♥ Cik EylaDiLLa ♥ said...

yeahh ! ade pon tips nie hehe
0opss kene kurang kn mkn pedas?hehe ok2..baru tahu.
air masak?jarang gler min0m ahaha !
thanks share tips nye

NAL said...

wah, nak gemuk pun ade petua? tp NAL dah memang berisi pun..hahaha

Nur Shuhada said...

tips yg bagus..thank for sharing ;D

cik atie said...

uuuwaaaa.. tkt la plak tengok gmbr tu... hahaha... ckp la berisi sdkt, drpd kurus cekeding... gemuk ke kurus ke, yg pntg sihat... bhy mkn bnda berlemak ni bnyk2... hahaha...

Ety said...

Hairy, kite terbalik. Adik-adik Ety semua kurus,tinggi. Akak sulung dia ni je, yg berisi. lol. hehe :D

^^eKaTiKaH^^ said...

wah, ada jugak tips untuk gemukkan badan erk. hihi. nice sharing :D

KorN said...

gmbr lampiran aak lucah. sila pakaikan baju nya yer.. haha

Cik Zeeta said...

kena tag :) http://adorafiq.blogspot.com/2012/05/segmen-up-followers-blog-twitter.html

Sally Yatiey said...

Makan makanan yang pedas tu lah yang saya suka sangat. haha. macam mana nak gemuk ni? :p

Nice sharing ^_^

Ratu Lissa said...

Bagus2.. Hehe.. Boleh try . Tp kalau mcm ratu , badan je gemok , tp kaki kurus keding . Acaner tu ?

Noor said...

dulu mkn apa pun mmg xyah rsau punya..bdn mesti x naik.bila dah msuk 20an bg perempuan mmg la tggi xnaik,tp bdn mengembang kalu xctrl mkn..hhuuu..sdih2!!

LELAKI INI said...

sume dah try..
tapi hasilnya tetap sama

kura said...

gua selalu makan pisang hari jumaat je. pisang free kat masjid. hehehh

lala said...

wah..suke suke suke ;)

lala said...

wah..suke suke suke ;)

nur_za said...

haha..korn ni..tu yg dia tngk..
u ni..hahah..tips gemuk ni mcm perli i je..
haha..k la..u ske gmuk ke kurus...jawap2

mohamad shazni said...

hahaha..memang tips nie lah yg aku tggu..kuikui..btw kau anak sulung kew??

Anis Nisa said...

ade pun tips ni..tq2.. :))

bai baizura said...

ehem sama la kite nak gemokkan tapi x gemok2 jugak :p maitain je. hewhew =p

Phat said...

x nk gemuk nak sedang2 je

Phat said...

x nak gemuk nk sedang2 je

Mr.She said...

kurangkan mkan pedas? kalo nk kurus kena banyakkan mkn pedas la ye? hewhew :D

sis92 said...

ahahaha wa dh debab sekarang, sobsobs

Aaron Aziz said...

kpd yg nk gemuk semoga berjaya mengamalkan tips ini...

:D

9n0L4 said...

nak share juge. ;)

farizafairuz.blogspot.com/2011/12/nak-gemuk-nak-gemuk-gemuk.html

Tinta Lana said...

Salam.. biar lana tambah,

-amalkan kesemua tips diatas sambil melayan blog hairi,hahahaha, kompem, seminggu naik 5kg,weeeyyyy! >_<

hafiz hafizol said...

minum herbalife boleh gak gemuk.. #eh

::thexieza:: said...

dh try sume tu kecuali number 1..
haha..patut la kurus je,rupenye ku sedang membakar kalori..

Nurfara Hani said...

orang gemuk nak kurus, orang kurus sibuk nak gemuk. huh. mcm2

Aida Norliza said...

Sy pun nk gemuk gk. Hrp misi kali ni berjaya. Blh update dln blog sy nnt utk panduan org lain jgk.