Thursday, May 3, 2012

SETIAP ORG PERLU SENAMAN

Assalamualaikum...
Kadangkala apabila kita terlalu sibuk dengan kerja @ belajar , kita terlupa dan leka mengenai kepentingan kesihatan.... cuba kita fikir sejenak , adakah kita bekerja untuk hidup , atau hidup untuk bekerja? kedua-duanya adalah penting dan saling berkaitan...
Untuk melakukan pekerjaan @ belajar dengan sempurna, kita perlulah sentiasa sihat, jadi walau sesibuk mana pun kita perlulah "mencuri" sedikit masa untuk bersenam. Paling tidak 20 minit dalam sehari , kalau lah terlalu sibuk juga amik masa 10 minit untuk senaman pun boleh ...
bagi kaum wanita yang berada dirumah tuh kerja-kerja rumah juga merupakan salah satu senaman seperti mengelap lantai atau menyental baju-baju kotar bukan tidur ok..hehe

P/S: ayuh senaman pagi...hehe

11 comments:

[PCL] said...

salam bro...NTB2 genk dah start nih...nk kena senam kat sini la plk huhu..all d best.

sissyira said...

salam

sambil menaip entri pun boleh bersenam gak, senam jari..hehe

kura said...

seminggu 3 kali je exercise. janji exercise kann. hahha

Awie Omar said...

dulu rajin la senaman, ni bila dah keje alamak malas la pulak

Mart said...

ayoh suma mari bersenam :D

♥ Cik EylaDiLLa ♥ said...

senaman tecktonik bole
hehehe !

Miss Double A said...

haha , saye snman pkol 2 ptg . hahha .

Dkna Abza said...

Dkna dah cukup kurus tak perlu buat senaman berat takot jadi macam tengkorak hidup lak hahahahaaa

Dkna Abza said...

Jom senaman petang hehhe

aniqbukhary said...

Hendak seribu daya.. x hendak seribu dalih...

Si Matatajam said...

Senaman jangan tak senaman..hi hi...