Tuesday, October 2, 2012

SAYURAN PEMBANGKIT NAFSU ?


ASSALAMUALAIKUM...
Wooo kemain tajuk kan.. Tapi xdelah sx melampau kan boleh korang dapat sedikit bahan juga ok dalam entry nih..hehe..meh sini aku nak terangkan serba sedikit maklumat yang aku dapat ni..

Bawang Putih
- Ianya mampu mencegah darah tinggi dan juga mengandungi allicin yang boleh melancarkan peredaran darah ke organ seksual.

Tembikai dan tomato
-Kedua-dua buah ini bukan hanya mampu menghilangkan racun di dalam tubuh jika dimakan secara teratur tetapi juga mampu meningkatkatkan kualiti sperma dan memantaskan perjalananya. Tembikai dan tomato mengadungi likopen, senyawa yang mampu menekan radikal bebas.

Vanilla
- Aromanya sahaja sudah mampu membuat anda berasa segar. Jika dimakan pula ia mampu membuatkan anda terasa releks. Aroma vanilla akan menambahkan ghairah pasangan.

Daun sup
- Selain dari menyedapkan kuah, daun sup mengandungi androsterone iaitu hormon untuk lelaki yang dikeluarkan bersama peluhnya. Hormon ini dikatakan dapat membuatkan wanita terangsang..

p/s: Ekk apa yang korang dapat dengan maklumat ni? aku pun baru ja tahu ini semua..hahaha...sekadar perkongsian buat semua!

21 comments:

maszull said...

assalamualaikum hazwan hairy...satu perkongsian yang baik ni...:)

Yana Aina said...

TQ .. xmkn sayur ijau..heheh

unsecretostory said...

Sekadar perkongsian . Bole jugak kan sekadar nak baca-baca (:

^^eKaTiKaH^^ said...

wow.. info info.. hehe.. kite pun baru tahu xD

KorN said...

balik kerja --> singgah giang ---> beli daun sup

ahahahha... ape lah kau neh

inche hlovate said...

owhh macam tu ae..sya tak suka daun sup haha

Mira Adzlia said...

hamboih..hamboih

hnahdy said...

sayur kan bewarna-warni jadi mestilah tertarik dengan makanan yang di campur dengan sayur.hehe. kalau macam sup ayam. kalau xda sayur nampak cm biasa ja. cuba letak lobak, daun bawang, kubis bunga. baru menyelerakan :)

Si Matatajam said...

Ada gak terbaca ari tu.,tak ingat plak kat blog atau FB...Control nafsu tu elok2.... Takt setan dok hasut kat telinga tu..bahaya tau..selalu la Istighfar...

Mila Ahmad said...

sharing is caring kan ?

Leeza dayasari [santai leeza] said...

waaaa.... good sharing mr hh.....

Sue-Rya Qistina said...

info yg sgt berguna. :D

Ikhwan Suhaimi said...

nice to read :)

*Vanila tu baru tau.

cikmisi leen said...

ahaha !~ perkongsian yg terbaik ah.. konpem rmai yg baru tau neh .. =)

Cik Nur said...

nur pun baru tahu gak sebenarnya ni.. :)

Kesuma Angsana said...

tq share

ayut said...

ada jugak.. :) leh dh amalkan pasni hairy ;)

shidaR said...

hery kalo..penerangan dia bcmpur sains ni yg lemah nk phm nih hehee..tp blh phm bila cmpur ayat sains jd kmpunan nk phm ...hahhaaa :P

bai baizura said...

org prnah dipksa mkn bwg putih mentah. rasenye hmpphhh -,-" mau seminggu baru hilang rase bwg putih kat tekak :3

Remy hazza said...

vege and sex.....!!!!
both good for the body.... buat yg dah kawen jer hairy tau......

Pecinta pink^^ said...

nice..baru saya tau :)