Sunday, June 17, 2012

TIPS PERLU AMAL KETIKA JEREBU


ASSALAMUALAIKUM...

Sekitar Kuala Lumpur , lembah Klang dan beberapa kawasan sekarang sedang dilanda fanomena jerebu akibat daripada kebakaran dari sumatera indonesia.. Sudah hampir seminggu hujan tidak turun dan mengakibatkan keadaan jerebu bertambah buruk serta merbahaya kesihatan kepada manusia. Jadi kepada korang yang di sini saya nak bagi tips yang patut anda amalkan ketika jerebu.
sekitar Kota Damansara
tips
- Banyakkan meminum air masak
- Kurangkan aktiviti luar kalau boleh rehatkan diri di rumah saja ketika cuti
- Jika anda keluar rumah pastikan memakai penutup mulut bagi mengelakkan kesihatan anda terganggu.
- Elakkan pembakaran secara terbuka di tempat anda

itu saja untuk kali ni kesihatan amat penting untuk diri...-peace-
kongsi-kongsi kan la eaa...

15 comments:

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

TQ konsep amalan tu..

nur_za said...

-minum air bnyk tu semesti yer
- harini je cuti..duk rumh je tak pg mana pun
-x pakai pun penutup mlt tpi nti insyallah berpudah terus..wah..insyallah..doa2 kan
-kita tak bakar sampah pun..lama dah tak wt keje tu..
hee

*salam kenal nur_za
heheh

♥ Cik EylaDiLLa ♥ said...

yupp air masak sangat diperlu kan lebih2 lagi keadaan cuaca sekarang
JB panas terik

shera said...

Ish , teruknya . Tu waktu pagi ke petang ? Kalau waktu pagi macam tu , teruk tu .

NAL said...

nice tips. kena amalkan ni.

bukankosong said...

nih nak kuar berjalan nih

demn!

Sally Yatiey said...

Cuaca sekarang tak menentu. hee. Nasib sini belum berjerebu lagi ^_^

Nice tips :)

kura said...

wah. aku mmg suka blog ni, sbb blog ni banyak tips! hahha

HannaNabiella said...

Fllow u...^_^
http://farhanabiella.blogspot.com/

KorN said...

jerebus oh jerebus.. cepat kau nyah dr sini..

AmyZana said...

Trime kasih brkongsi~

Pecinta pink^^ said...

alahai..teruk nye jerebu.msti kepong pun teruk ni..harap2 time balik cuti nanti jerebu dah okey..hakhak.. jemput bce ni http://akmaluv90.blogspot.com/2012/06/hadiah-dari-blogger-hazwan-hairy.html (^_^)thanz:)

Qi Muhammad said...

Hai, salam perkenalan
Eh sekarang ni musim jerebu ya.
Oh betul-betul saya sudah kurang membaca laporan-laporan berita semasa.
Patutlah ketika ingin ke Perak, singgah dahulu di KL terasa semacam je pemandangan di situ.
Kelam dan tak bermaya. Jarak pemandangan bukan kabur.
Terima Kasih Wan :)

Nurmaisarah Azmi said...

Kat Tanjung Malim pun jerebu jugak.. ish3

ctk said...

jge diri ye hairy....kt cni xrse jerebu lg,...akan ku amalkan tips2 ni :)