Friday, June 8, 2012

AKU ADALAH AKU !!



kalaulah aku seekor burung..
akan aku terbang tggi smpai awan biru...
sehingga xlagi mampu...
tp itu suma tak mungkin..
kerana aku adlah aku...
seorang insan yang lemah!!!!

kalaulah aku air..
akan aku sirami KUALA LUMPUR ini..
yang sedang di CATU air...
untuk merubah segalanya yg berlaku..
tapi xmungkin kerna aku adalah aku..
insan yg lemah yg perlukan arah tuju..

kalaulah aku sekuntum bunga
akan aku hiasi dunia ini seindah yg mungkin.
sebegitu indah di alam maya..
tapi itu tak mungkin..
kerna aku adalah aku..
insan yg lemah yg xmampu!!!

31 comments:

uncHa said...

wahhh hebat :D

Ayuni said...

just be yourself...

mohamad shazni said...

wahh,,sangat puitis,,nak sain

[ miSsNanA ] said...

ohsem bro ! :)

Nur Shuhada said...

wah..sgt puitis..:D

Ardini Izzati said...

Haha. Hebatlaa :)

bukankosong said...

sbb kita adalah kita

syukuri apa yg ada, sbb kita punyai akal yg mana makhluk lain xde :P

shera said...

Hazwan buat sendiri eh ? TERBAIK lah ... suka2 ^_^

bai baizura said...

ngeh3. tapi tu semua 'kalau' kan? yg penting aku adalah aku:) tak boleh dh nak jadi org lain ^,^


http://baizuratuha.blogspot.com/2012/04/kalau.html

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

suke puisi ko tu haa

Cik Kay Jue said...

jadilah diri sendiri.. bersyukurlah dengan apa yang ada.. aku bukan aku... aku cik kay jue.. hahaha.. :P

Aaron Aziz said...

sgt puisi... hairy sgt berbakat :D

ctk said...

amboiii...bermadah berhelah gituu..hehehe...kamu adalah kamu yang sentiasa menceriakan dunia blog :)

Eyda Syahida a.k.a Miss Butterfly said...

kerana kamu adalah kamu , itu yang membuatkan blog ini lebih ohsem :)

Sharifah syazee said...

aww puisi die ! haha :)

Sally Yatiey said...

Suka ayat2 diatas. Sangat puitis :D hee.
Just be yourself, kan ^_^

Zul De Alexis said...

kalau aku adalah bulan,
akanku terangi malam mu..
agar malamu menjadi indah..
tapi aku tak mampu..
aku adalah aku insan yang lemah..

m!3yr4h_LolLy said...

nice entry nie. terbaek sangat. hee

Fiza Suhaimi said...

Awesome! Just be yourself.. :)

CikMunBlogger said...

kerana diri ku begitu berharga . muehehehe :D jadi diri sendiri is better . lantak lah orang nk kata apa kan . yang baik jadi tauladan , yang buruk jadi sempadan . erkk =,=' ade kena mengena ke ? hehe :p

man said...

aku adalah aku...hebat ayat 2

Munirah Shamsudin said...

kalau aku burung...........

















ah mustahil aku nak jadi burung. kan?

Tinta Lana said...

Salam. bnyk sgt 'kalau'. Bahaya ^_^
hik3.

Perenggan kedua tu..apa, kena catuan air ke kt tmpt ko heri?hak3

E.M.0.Y said...

tumpang tanya.. puisi tu buat sendiri ke???

hmmm.. sy suke la. best je baca. :)

msredcheesecake said...

Kenapa mengalah sebelum mencuba? Kalau tak mampu bawa perubahan besar, kadangkala perubahan kecil lebih bermakna....

♥ Cik EylaDiLLa ♥ said...

wahhh ! puisi
i like >_<

KorN said...

kau adalah kau, aku adalah aku, kau tak kan mungkin jadi aku, sebab kau ade lah kau, dan aku adalah aku..
Eh, ade kne mgena ke?

Alieza Dayasari said...

waaaaaaaaaaaaaaaaaa..... hebat... dan saya teruja.....
like tis page / tis blog... simpe. nice. dan sedap mata memandang.

aJieM_iyMa said...

syahduuuu weh! boleh cair ni.. hehehe.. ape2 pun, be urself.. :D

Si Matatajam said...

Amboi puitisnya....Dari dulu sampai skang KL ni bermasalah betoi la bab ayaq ni kan.

Nurfara Hani said...

peh ayat. marvellous..