Friday, June 15, 2012

PUNCA UTAMA LELAKI MENANGIS

ASSALAMUALAIKUM..
Semua lelaki jika boleh ingin mengelak untuk menangis . Namun adakah salah jika seseorang lelaki mengeluarkan airmata? Ramai beranggapan jika lelaki menangis akan dikategorikan sebagai lelaki lembut, tidak sejati dan sebagainya namun sebaliknya yang beranggapan bahawa lelaki menangis mempunyai sebab. Di sini aku nak senaraikan punca utama lelaki menangis

Kamatian orang yang di cintai
- Lelaki memang sukar untuk menangis namun jika berhadapan dengan kematian sudah pasti jasadnya tidak dapat menahan kesedihan

Kegagalan
- Kegagalan dari sudut rumahtangga dan kerjaya. Setelah menemui jalan buntu dalam menyelamatkan daripada berakhir, lelaki mudah sekali untuk menangis.

Kesyukuran
- Setelah bersusah payah untuk mencapai kejayaan akhirnya berjaya lelaki akan menangis sebagai tanda bersyukur.

Ketika bergelar ayah
- Melihat zuriat bersama isteri yang disayangi dan di cintai sudah pasti akan meninggalkan kenangan manis dalam hati hingga mengalirkan airmata gembira..

Berjaya melamar kekasih hati untuk dikahwini
- Ini merupakan salah satu saat manis yang membuatkan lelaki mengalirkan airmata setelah bersusah payah untuk menawan hati si dia..

sekian saja untuk entry kali ini...
Kongsikan lah dengan mereka diluar sana... -peace-

36 comments:

Ety said...

pernah dua tiga kali juga lah berhadapan dengan situasi lelaki2 menangis nih :)

msredcheesecake said...

sekali je tengok bf nangis masa dia hilang duit....

KorN said...

Nak tambah satu lagi.. tome potong bawang... lalala

✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

Nice entry:)

Koernia Rachman said...

wah ... artikel nya bagus !
dan sangat menarik...
saya harap anda mau sekali-kali mampir ke blog saya juga...
dan jangan lupa follback nya. . .
^_^
http://koernia-rachman.blogspot.com/

Koernia Rachman said...

wah ... artikel nya bagus !
dan sangat menarik...
saya harap anda mau sekali-kali mampir ke blog saya juga...
dan jangan lupa follback nya. . .
^_^
http://koernia-rachman.blogspot.com/

Sally Yatiey said...

Betul2. Hee. Belum pernah tengok lelaki menangis lagi ^_^

shera said...

entry yang menarik ^_^

Noor said...

best apa tngok laki2 menangis..hahhah..padan muka.tp bab kematian tu smua orang nangis..

Noor said...

best apa tngok laki2 menangis..hahhah..padan muka.tp bab kematian tu smua orang nangis..

hazanis said...

nice entri..yeah!!boleh share..:))

kura said...

berjaya melamar kekasih hati? iyekeee. hahha

O CIKTEDDY said...

suka bila tengok lelaki nangis bila baby die lahir.. ^^

Alieza Dayasari said...

suka suki entri ni.
pernah gak bf nangis... masa buat salah yg amat. haaaaaaaaa.......

Pecinta pink^^ said...

Jarang pernah tengok lelaki menagis secara real,kalo dalam drama bnyak..hehe..tapi betul tuh kalo laki nangis msti org ckp lembut kan,,kihkih

fyna said...

pernah tengok sekali je ayah fyna nangis. time nenek meninggal. fyna tak boleh tengok ayah nangis. rasa terguris je hati. mahu je fyna peluk kuat-kuat. ==

♥ Cik EylaDiLLa ♥ said...

sukar utk melihat seorg lelaki menangis !

freaky-tieyha said...

nice entry :D

bukankosong said...

sbb lelaki juga punyai perasaan

lainla robotkannn

ctk said...

ololololo...sweetnyer laki menngis kan...hehe..lembut jugak aty dorg ni :D

NAL said...

Setuju sangat. Nice sharing

ejulz said...

lelaki budiman.. hehe

Jemput singgah sini http://ejulz-sophieparis.blogspot.com/ k.. kalo berminat inbox ejulz kat fb @ emel kat asrul_harfan@hotmail.com. ^_^

bai baizura said...

oh yeah. kene marah tak nanges ke? hakhak :P

Azza Afdzal said...

nak senang tengok lelaki menangis tengok jer cite2 yg sedih cnfirm kt situ boleh tengok pelakon2 lelaki kuar air mata hahahahhaa

nana kamarul said...

Ok, setuju dengan 'x semestinya lelaki menangis tu lembut'. Anyw, mmg lelaki susah menangis so, bila nampak lelaki menangis tu jadi semacam terharu sampai nana sendiri pun nak nangis. Hikhik!

Syira said...

salam...

y 1 saya pernah kena, tp akhirnya dia berkahwin dgn org lain. maknanya x betullah kot fakta tu. hehehe

Lyssa Faizureen said...

Waahh . NICE info ! Baru ku tahuu . ececeh :)

Menangis ye . hihi .

Nurulee said...

Lagu kat sini buat aku rasa nak nangis jugak. Hmm TT__TT Pernah jugak tengok laki menangis, pastu confirm rasa nak nangis sekali. hmm

Nurulee said...

Lagu yg ee dgr sekrg pun buat rasa nak nangis. TT__TT Pernah jugak tengok laki nangis, pastu confirm rasa nak nangis sekali. hmm

niedaida said...

bagi nieda lelaki yang menangis hati dia lembut.cehwahhh..he3

Qi Muhammad said...

saya pernah menangis ketika keinginan saya untuk melanjutkan pelajaran ke bidang Komunikasi Massa di tolak.
Hehehe :)

Mohammad Haziq said...

haha..den pernah nanges sebb kucing den nges... polik x? :D

Eera Shera said...

ari tu ade buat entri psl lelaki menangis. xpe je nk nangis laki manusia bkn robot tp biar la sbb2 mcm kat ats tu kn

nahunabila said...

ade je lelaki nangis sbb tgk drama korea yg sedih. nmpk je brutal tp hati kiut. hehe

Cik Rongoks said...

Berjaya melamar kekasih hati untuk dikahwini - huhuhu..maybe ade yg nangis. tp ade jugak yg siap melompat-lompat . :P

Nurfara Hani said...

yeke kalaw jadi ayah lelaki akan menangis? thanks info ni.