Sunday, June 23, 2013

TIPS PERLU AMAL KETIKA JEREBU


TIPS PERLU AMAL KETIKA JEREBU

Beberapa kawasan di semenanjung Malaysia sekarang sedang dilanda fanomena jerebu akibat daripada kebakaran dari sumatera indonesia.. Hujan tidak turun mengakibatkan keadaan jerebu bertambah buruk serta merbahaya kesihatan kepada manusia. Jadi kepada korang yang di sini saya nak bagi tips yang patut anda amalkan ketika jerebu.
gambar jerebu yang lepas..
tips
- Banyakkan meminum air masak
- Kurangkan aktiviti luar kalau boleh rehatkan diri di rumah saja ketika cuti
- Jika anda keluar rumah pastikan memakai penutup mulut bagi mengelakkan kesihatan anda terganggu.
- Elakkan pembakaran secara terbuka di tempat anda

Tips yang ringkas tapi bermanfaat untuk diri anda.. Berkongsilah dengan semua orang dan jag diri semua..

27 comments:

Kisah Si Dairy said...

moga dimanfaatkan tips HH nie..
we chat x balas..heh!!

Akupenghibur.com said...

thanks bro shaing infomasi

Unknown said...

minum banyak air masak tu memang perlu :)

Admin said...

tq bro nice sharing

suwara entertainment said...

good tips herry!
bila keadaan berjerebu camni, masih ada lagi yg suka buat pembakaran terbuka. especially bagi yg tinggal di kawasan kampung.
mereka lbh suka bakar sampah. huhuhuhu
ni yg terjadi kt area rumah akak semlm

Dkna Abza said...

jerebu ke?? dkna ingat nak hujan huhuu

Unknown said...

dunia dah tak aman lagik tp kite d malaya maseh aman... cume suasane jerebu ni kene amek ingat, Tuhan suruh beringat la tu...

Unknown said...

owh..tu la..skang pun cuaca xmnentu..jerebu pulak..mmg cpt je dpt pnyakit kan...

sweetsour93 said...

betul tu. kene banyakkan minum air masak. tips berguna ni :D

nuha ahmad said...

nice sharing ;)

Diana Rashid said...

tadi pi tesco kat Bm pun jalan jerebu je..nampak macam nak hujan tapi tak hujan jugak...panas+ jerebu tu yang boleh buat sakit mata tu..

adarain said...

Kat tempat aku, Muooo jerebu dari pagi sampai petang. relex je aku tak pakai topeng..haha.. Thanks sharing bro..

boni kacak said...

hurm.. nak kena pakai topeng balik ni.hehehe

Miss N™ said...

terima kaseh sudi berkongsi.. :)

Unknown said...

thanks for the tip hairy.... memang kena amalkan.....

Anonymous said...

plg penting kena kurangkan aktiviti luar kan!

Norliza Ab Ghani said...

thanks for the nasihat

Orga said...

semoga semua mendapat manfaat...setiap tahun mesti jerebu je, stress!

maszull said...

assalamualaikum hazwan hairy...betul tu cuaca skg dah semakin teruk skali ni...

p/s hepi besday hh...:)

Unknown said...

stop for drop comments...first viewer..nice blog...entri yg banyak pengisian..

Mia Liana said...

bagusnya tips ni... happy birthday ya...

inche hlovate said...

betul la..dekat kg sya pun teruk jugak jerebu sekarang ni

Aimacomel said...

tu lah, skg mmg berjerebu. nasib kt sini masih ok lg

Teena Tna said...

Jerebu kt tmpt saya, hingga dah berada kt dlm bangunan pun bau asap masih ada lagi..

Anonymous said...

panas je idong kes jerebu ni..heyysshhh..semoga kembali normal..

Leeza Dayasari said...

MOGA CEPAT2 LAH CUACA KEMBALI SPT BIASA.

Cik Fie said...

nice tips ;)