Monday, March 3, 2014

HATI YANG KECEWA


Hati bagai tidak senang duduk, buat kerja serba serbi tak kena sampai satu tahap macam nak marah diri sendiri sebab  tak fokus dalam kerja.Kerja dah banyak nak kena siap tapi pikiran melayang-layang..Apa akan terjadi sebenarnya ni? masih tak mampu nak menjawab lagi persoalan yang bermain dalam pikiran ni.

Gementar, gemuruh, gelabah dan tak sedap hati di tahap yang sangat membimbangkan pun ada sampai makan pun tak lalu nak masuk dalam mulut.kenapa? belum terjawab lagi..Seminggu yang berlaku ini hidup ibarat kosong dan tidak punyai apa-apa dalam pikiran.

Dalam masa yang sama semangat untuk memajukan diri dengan projek yang baru sahaja nak mula memuncak naik akhirnya jatuh merudum sekelip mata sahaja. kenapa? kerana semuanya sudah terjawab.Apa yang sudah terjawab tu biarlah aku tanggung seorang sahaja kerana hanya aku sahaja mampu mengubah segalanya.yang ku perlu adalah semangat dan kekuatan untuk aku.

Macam mana nak memulakan kalau hati remuk, kecewa, tak tenteram segala bagai tu? arghhh aku tak mampu lah nak buang apa yang berlaku dengan diri aku ni?kenapa terlalu awal jadi?kenapa tak jadi selepas aku dah berjaya dengan rancangan aku ni? ermm mungkin ini dugaan untuk aku teruskan.

Sekarang yang aku perlu adalah kekuatan dan semangat seperti mana seminggu yang lepas punya. Seminggu yang lepas semuanya indah, kerja pun indah, kehidupan pun indah,ceria dalam semua kerja, bergelak ketawa, beria-ria untuk semangat akan datang tapi akhirnya yang indah itu hanya tinggal memori sahaja..

Be strong hairy..awak bukan yang dulu lagi seorang yang lemah !! awak sekarang dah lain awak mampu hadapi semua dugaan yang awak hadapi !!.. *meroyan sesorang gila ka apa ko ni !!

Alasan untuk bahagia...

layannn!!



22 comments:

Farah Waheda Wahid said...

chill ek, hujung minggu ni jumpa akak... *_^

Bahrain said...

Be cool. Itulah ertinya kehidupan.

rahaizah mt said...

keep stronglahh big brotha!

rahaizah mt said...

keep strongg baby

Mas Zull said...

assalamualaikum hazwan.hairy...kena tabah menghadapi dugaan ini hh moga akan ada hikmahnya nanti...;)

Cik Puan Fadli said...

xmo moyan² ye dik ;)

Sue-Rya Qistina said...

keep strong! semoga dipermudahkan segala urusan :)

Incik Zarif said...

Ilek brado.. benda boleh bincang n setel.

Sally Samsaiman said...

be strong hery! hari sabtu kita jumpa ye...feel free to tell me if anything :D

Amie said...

As salam...,nape ni...?

Be strong ok..!
Moga sentiasa dipermudahkan Allah...amin ^___^

Nao Mei said...

Sbar dik.
Dugaan hidup ini memang mnguji ketahanan mental dan fizikal.
Nie kes putus cinta ke dik.
Sabar k. Doa banyak2.
Moga ditenangkan hati nya.
Insya allah....berlaku sesuatu ujian ada pelbagai alasan. Bersabarlah

diana said...

mohon pada Nya di kuatkan semangat melalui ujian yang mendatang...

Vee Tarleah Ricky said...

Dlm hidup mmg ada turun naik nya. Kita sbg insan biasa hanya mampu meneruskan kehidupan. Its okay to be down, to cry because that's a sign that we are normal human beings. As we always say, things happen for reasons; sooner or later you will see why. Im sure you've had more of this kind of experiences that I am, right? :) So smile, and may the peace of God be with you. God bless you.

Hafiz Hafizol said...

lagu ni best hairy haha..

sabo ye. jgn sedih2..

jm said...

salam blogger.
bykn bsbar wan. jm pun msih mcri arah tuju sbuah khdupan

KorN said...

sabar. nanti setel la kes sharnaz dan lisda n fauzi nawawi tu.
tetiba.
aku suka lagu alasan untuk bahagia tu

Anis Eiyka said...

Cool . InnaLLAH ma'ana . Smile . :)

Torascool said...

salam kenal dan follow
torascool(dot)blogspot(dot)com

alia azman said...

stay cool okeyy..allah x uji klo hmbaNya x mampu ..

http://blackmakesweet.blogspot.com/?m=0

alia azman said...

stay cool..allah x uji hambanya klo hambanya x mampu .

Ikhwan Suhaimi said...

Dugaan tu ujian, terpulang pada kita nak menerima ujian tu dalam keadaan positi ataun negatif. kalau terima secara positif .. positif la jadinya kalau negatif..ermmm. chill ok ~

Nadia Johari said...

dh kenapa hairy