Wednesday, March 2, 2011

persahabatan

persahabatan amat penting dalam kehidupan kita krna pershabatan adalah satu-stunya pintu kebebasan kita..sahabat amat penting dalam perhubungan cri lah sahabat yg betul2 bukannya shabat yg mahu mengmbil kesempatan dengan diri kita erti lain shabat yg "talam dua muka,gunting dalam lipatan".banyak perkara kita xdpt nk crita kan kepada pasangan kita tetapi dpat dinyatakn kepada sahabat kerana persahabatan yg jujur adlah tangga kenaikan bg kita..harus di ingat dlm diri kita supaya dri kita boleh dianggap shbat oleh orang lain.xperlu lah memaksa dri untuk bersahabat kalo ianya hanya untuk menyakitkan ati..ksenanagn hidup adalah memperbanyakkan teman ttapi bukti persahabatan yg setia apabila waktu kesukaran.bukan jika kita di wktu kesukaran shabat tidak mndekati kita itu bukn nmnya sahabat.kalau sahabat anda ketawa tanya lah dia apa yang dia pikirkan sehingga membuat hatinya ketawa, jika sahabat mu menangis engkau mesti periksa apa sebab dia menangis..jangan lah biarkan sahabat menanggung sendiri apa guna nya persahabatn jika x amik berat antra stu sma lain.bila orang telah mersa dirinya besar dan lupa apa salahnya hanya sahabat yang dpat membuka mata seseorg.

sahabat yg "BERUDANG DISEBALIK BATU" adalah seumpama anjing ditepi jalan yang ditunggunya hanya tulang yg akan dilemparkan kepadanya bukan tangan yg melemparkan tulang itu.. (^____^)

8 comments:

xienx said...

hmm

whitee said...

betoi..xsemua cerita kita boleh berkongsi dgn pkwe kita..kdg2 kita terpksa merahsiakn sesuatu,untuk sesuatu yg lebih penting..awk tau x hairy tu la yg tgh sy wat skrg ni..emm hidup ni penuh cabaran dan dugaan kan..
lg satu biar ada masalah dgn pkwe jgn ada msalah dgn sahabat..hehe
igt tu..:)..

GP said...

paham pn......
icon xbole blah....hehehe

Pinky Aina said...

Oke btol.Persahatan pting,.sgt.he*tenkiu entry yg bes,

maszull said...

assalamualaikum hazwan hairy...oleh itu kenalah berhati2 mencari sahabat sejati...:)

Si Matatajam said...

Adoi tk thn ngan kawan mkn kwn ni..dok tikam belakang kita bertubi-tubi Tp dpn kita manis shj mulut dia..mmg bahaya..l

Nurfara Hani said...

mohon share ayat ni ye:)

sahabat yg "BERUDANG DISEBALIK BATU" adalah seumpama anjing ditepi jalan yang ditunggunya hanya tulang yg akan dilemparkan kepadanya bukan tangan yg melemparkan tulang itu

inche hlovate said...

haa ni pula dah macm karam sing waliah *tak thu la betul ke tak sya eja tu hihi