Thursday, March 3, 2011

pernah gagal?

"kegagalan akan menambah ilmu untuk lebih berjaya"

kali ni aku sja nak kongsi serba sedikit bnda yg aku telah bca ni untuk uolss suma k....haha
klo nak bca xpe xnak xpe sbgai rujukan dalam diri je....xpksa pn kn!!

pernah x anda GAGAL? pernah x dlm hdup anda, anda merancang melakukan sesuatu kemudiaan GAGAL?
atau pernahkah anda berusaha melakukan sesuatu, kemudian usaha anda itu gagal dan anda berhenti di pertengahan jalan?
rmai org apabila melihah perkataan GAGAL, mereka akan menjadi takut. seperti ramai antara manusia sendri kalo nmpk gagal itu rsa cam xde makna dalam hidup lagi selepas GAGAL..
ya suma org takut untuk gagal bg mereka gagal itu adalah SATU TITIK HITAM.
tetapi bg setengah org gagal itu lumrah kerana kita suma pernah gagal dlam kehidupn.memang sakit dan pedih apabila gagal.tambahan pula manusia sekeliling kita akan MENGUTUK dan MENCERCA kita atas kegagalan itu tetapi kita jgn anggap gagal itu melemahkn semngat kita untuk terus berjuang dan anggp lah itu sbgai pnduan untuk kita mnjadi lebih kuat untuk melaksanakn sesuatu yg baru.

p/s:gagal sekali xbermkna gagal untuk selamanya..hehe

9 comments:

sHirO said...

betol 2..sume owg penah gagal mghadapi sesuatu..xb'erti dgn perkataan gagal kita jd pasrah..so kita harus kuat mghadapi dgn keadaan tenang..anyway knala sentiasa berdoa agar jiwa kita tenang..

Rama - Rama Puteh said...

suzy da blog. link la..sesuai sgt ampa 2.

jiwengss!

whitee said...

btoitu..sy pun..

Pinky Aina said...

Gagal cuba lagi piz.

Alieza Dayasari said...

Semestinya dalam hidup ini. leeza pernah gagal. tp kegagalan kalau dikenang menjadikan leeza untuk buat lbh baik.

maszull said...

assalamualaikum hazwan hairy....teruskan usaha walaupun banyak kali dah gagal...:)

Si Matatajam said...

Gagal ni mmg lumrah hidup la HH...asalkan kita bgn semula dan cuba lg...Jgn patah semangat..

Nurfara Hani said...

GAGAL memang lumrah kehidupan. Tapi sangat malu bila gagal.keyakinan diri makin kurang,

inche hlovate said...

kegagaln hidup yg paling sya rse adalah masa amik result PMR.. sebulan tak bercakap dengn org sekeliling